maanantai 2. heinäkuuta 2007

Uuno varaosakauppiaana

Viimeisen parin viikon ajan työn alla olleeseen '93 mallin Primeraan piti saada varaosia. Suuntana tietysti Pirkkalan Veskan yhteydessä oleva Motonet. Varaosapalvelu on Motonetissa sinänsä hyvin hoidettu, että asiakkaan ei tarvitse osia etsiä, vaan varaosatiskin myyjät etsivät halutut osat hyllyistä ja tuovat ne asiakkaalle. Näin teoriassa, mutta jos myyjä on kuin Uuno Turhapuro elokuvasta Uuno rautakauppiaana, ei asiakkaalle jää kovin hyvää kokemusta palvelusta.

Vuoronumeroni koitettua selvitin myyjälle asiani: Nissan Primera 1.6, etujarrulevyt, jarrupalat, ilmausruuvit Akebono-satulaan, sekä jarrupalojen asennussarjat, kiitos. Päätteennaksuttelun ja huokailun jälkeen myyjä lähtee laahustamaan hyllyrivien sekaan mukanaan lista tuotekoodeista. Ensin tulee jarrupalat. *PAM* laatikko lennähtää metrin matkan tiskille. Myyjä jatkaa seuraavaan hyllyvälikköön. Pian tulee jarrulevyt, jotka nekin pitää tipauttaa tiskille kunnon kolinalla. Loput osat tulivat myös viimeisen metrin matkan tiskille kauniissa kaaressa heitettynä. Myyjän kommentti viimeisten osien laskeuduttua? "Siino."

Kiitos! Nyt toivon, ettei enää koskaan tarvitisi asioida tuon myyjän kanssa, sillä muut varaosamyyjät ovat ko. firmassa huomattavasti motivoituneemman oloisia ja jopa hymyilevät asiakkaalle. Ja luulen, että tämän projektin myötä minulla tulee vielä useasti olemaan asiaa tuolle samalle tiskille.